Відкрився «Дім Химер»05 сентября 2011

3-го вересня в Києві розпочався перший театральний фестиваль «Дім Химер», що триватиме тиждень, пропонуючи глядачам та професіоналам вистави, лекції, майстер-класи

«Дім Химер» виник на перетині щонайменше трьох фестивалів та культурних програм. У 2007-му Станіслав Мойсеєв намагався заснувати фестиваль спектаклів сучасної драматургії, ідея була підтримана в ешелонах влади, але забута через розгортання Світової економічної кризи.

З 2007-го року в Києві проходив мультикультурний фестиваль «Гогольфест», який мав щороку потужну театральну програму, але, на жаль, через брак коштів і відсутність приміщення (у „рідному «Арсеналі» фестивалю було відмовлено) фестиваль закінчив своє існування весною 2011 року.

З липня 2011-го Польща головує в Раді ЄС, і з цього приводу була заснована програма I, CULTURE, за якою Польща проводитиме з вересня по грудень 2011-го року низку мистецьких заходів в 12-ти столицях світу, серед яких і Київ, щоб краще познайомити світ зі здобутками сучасної польської культури. В рамках цієї програми на „Гогольфест” мали би привезти серію польських вистав і майстер-класів польських митців. Із закриттям „Гогольфесту” ця програма залишилася поза українським контекстом. Польський Інститут у Києві звернувся до Станіслава Мойсеєва — худрука «Молодого театру» — з проханням провести заходи у нього в театрі. С.Мойсеєв погодився, пригадавши свою давню ідею, створити фестиваль постановок за сучасною драматургією, і хоч фінансування на нього від держави в такі короткі строки надійти не могло, все одно було вирішено з такої щасливої нагоди — гарантованого цілого польського блоку — відкрити фестиваль. На перетині трьох сил і виник «Дім химер».

Польська програма складається з шести вистав, кількох лекцій і майстер-класів для акторів. У зв’язку з втратою „Гогольфесту” до Києва приїхали, за словами організаторів, лише ті, «кому дуже хотілося», зокрема потужне представництво люблінського фестивалю «Конфронтація», що проходить з 1996-го року. Приїхав його засновник — режисер театру «Провізоріум» Януш Опринський, куратор фестивалю — театральний критик Гжегож Реске, а також голова департаменту культури Любліну Міхал Карапуда. Януш Опринський провів міні-майстер-клас, розказавши, як адаптувати прозу у драматичний матеріал. За його режисурою показали на вихідних дві вистави — «Брати Карамазови» за Достоєвським та «Фердидурке» за Гомбровичем.

На жаль, до Києва не доїхала вистава одного з лідера польського та європейського театрального процесу Гжегожа Яжини за п’єсою зірки польської літератури Дороти Масловської «Між нами все гаразд». Натомість вистава направилася на театральний фестиваль в Нітру (Словаччина), що відбудеться в кінці вересня. Деяка куцість програми помітно відчувається, та й люблінське представництво театру виявилося доволі посереднім.

На тижні на глядачів ще чекають дві захоплюючі лекції провідних театрознавців Польщі. 6-го вересня о 19:00 на камерній сцені «Молодого театру» Мацей Новак, директор Інституту театру розповість про «Польщу — країну театрів», а 9-го вересня о 15:00 в тому ж приміщенні Пьотр Грущинський — про польський театр після 1989-го року «Табу свободи».

Український блок репрезентований читками трьох п’єс сучасних українських драматургів, що були представлені в травні на «Тижні актуальної української п’єси» та двома виставами за сучасною закордонною драматургією. 8-го вересня о 20:00 на камерній сцені театру відбудеться читка в постановці Станіслава Мойсеєва «Змішані почуття» Наталії Ворожбит, 9-го вересня о 12:00 — там само відбудеться читка «Кольорів» Павла Ар’є в режисурі Юлії Маслак. О 19:00 9-го вересня в театрі «Сузір’я» пройде фестивальний показ пектораленосного «Депо Північного» за Васілієм Сігаревим в постановці Павла Юрова. 11-го ж числа закриє фестиваль показ спектаклю «Молодого театру» за п’єсою французького автора Ремі де Воса «Поки мама не прийшла».


Другие статьи из этого раздела
  • Стуруа+Фриш в Киеве

    Спектакль грузинского театра им. Шота Руставели под руководством легендарного Стуруа «Бидерман и поджигатели» по одноименной искрометной пьесе Макса Фриша будет показан 27–28 октября 2010 года на сцене театра им. И. Франко.

Нафаня

Досье

Нафаня: киевский театральный медведь, талисман, живая игрушка
Родители: редакция Teatre
Бесценная мать и друг: Марыся Никитюк
Полный возраст: шесть лет
Хобби: плохой, безвкусный, пошлый театр (в основном – киевский)
Характер: Любвеобилен, простоват, радушен
Любит: Бориса Юхананова, обниматься с актерами, втыкать, хлопать в ладоши на самых неудачных постановках, фотографироваться, жрать шоколадные торты, дрыхнуть в карманах, ездить в маршрутках, маму
Не любит: когда его спрашивают, почему он без штанов, Мальвину, интеллектуалов, Медведева, Жолдака, когда его называют медвед

Пока еще

Не написал ни одного критического материала

Уже

Колесил по туманным и мокрым дорогам Шотландии в поисках города Энбе (не знал, что это Эдинбург)

Терялся в подземке Москвы

Танцевал в Лондоне с пьяными уличными музыкантами

Научился аплодировать стоя на своих бескаркасных плюшевых ногах

Завел мужскую дружбу с известным киевским литературным критиком Юрием Володарским (бесцеремонно хвастается своими связями перед Марысей)

Однажды

Сел в маршрутку №7 и поехал кататься по Киеву

В лесу разделся и утонул в ржавых листьях, воображая, что он герой кинофильма «Красота по-американски»

Стал киевским буддистом

Из одного редакционного диалога

Редактор (строго): чей этот паршивый материал?
Марыся (хитро кивая на Нафаню): его
Редактор Портала (подозрительно): а почему эта сволочь плюшевая опять без штанов?
Марыся (задумчиво): всегда готов к редакторской порке

W00t?